Динамичният ремаркетинг през последните години стана част от стратегията на търговците за повишаване на конверсията и привличането на лоялни постоянни клиенти. Facebook е най-популярната платформа с разнообразна аудитория. Тя предлага такава опция чрез активирането на специален модул. Преди това нека да си отговорим на въпросите какво представлява динамичният ремаркетинг във Facebook и Open Graph.

Какво е динамичен ремаркетинг?


Посещавайки сайта Ви, клиентът не винаги е готов да предприеме действие като например направа на покупка или поръчване на услуга. Много често се случва той да разгледа продуктите ви и да излезе от страницата. Ремаркетингът Ви позволява да показвате рекламни за съдържание или продукти, които потребителя е разглеждал във вашия уеб сайт. Това на практика постоянно напомня на потребителя какво търси и в крайна сметка в даден момент се стига и до финализиране на поръчката.

До преди години само Google предлагаха подобна програма чрез AdWords, но вече и Фейсбук се включи с цялостен модул в платформата си. Може да бъде активиран и самостоятел. Нека да разберем как.

Модул за Facebook ремаркетинг


Повишаването на конверсията на онлайн магазина Ви и по-бързото финализиране на техните поръчки е тясно свързано със създаването на маркетинг стратегия. Фейсбук ремаркетингът трябва да стане задължителен елемент от вашия план за развитие. Как да го активирате?

За пускането на подобна кампания е необходимо да се направят 3 неща:

Създаване на акаунт във Facebook Business Manager - процедура, която е изключително лесна и достъпна за всеки. Инсталация на Facebook пиксел и настройка на проследяването на събитията в сайта Ви. За нормалното функциониране е нужно платформата да получава информация за посещаваните от потребителите Ви страници. За целта при създаването му ще трябва да се вгради код между <head> и <head> таговете. В случай на затруднения се свържете с нас и специалист от нашия екип ще го направи вместо вас.
Продуктов каталог (фийд). Това представлява структуриран файл със списък на продуктите Ви, които ще се показват в рекламите. Допустимите формати, в които може да се генерира този файл са XML, TSV, RSS XML.
Правилната работа на пиксел се проверява с помощта на разширението Facebook Pixel Helper. Ако всичко е наред се извършват настройки за проследяването на определени събития и предаване на необходимите параметри.

Какво е Open Graph?


Това е необходимо за по-доброто представяне на споделените от посетителите Ви страници в социалните мрежи, привличайки по този начин още посетители. Без OG(open graph), публикацията ви във Фейсбук страницата ще бъде с различно заглавие и произволно изображение, което може и да няма нищо общо със съдържанието вътре в страницата.

За да се избегне подобен тип проблем се добавят специални мета данни между <head> И <head> таговете. Те накратко казват на системата коя снимка и какво описание да се покаже. Така потребителя предварително се запознава със съдържанието на страницата.