Facebook интеграция

Динамичният ремаркетинг през последните години стана част от стратегията на голяма част от търговците. Чрез него се повишават конверсиите, както и привличането на лоялни и постоянни клиенти. Facebook е най-популярната платформа с разнообразна аудитория. Тази опция се предлага при активиране на специален модул. Преди това нека да си отговорим на въпросите, какво представлява динамичният ремаркетинг във Facebook и Open Graph.

Какво е динамичен ремаркетинг?

Посещавайки сайта Ви, клиентът не винаги е готов да предприеме действие, като да направи покупка или да поръча услуга. Често се случва да се разгледат продуктите и да излязат от страницата. Тук на помощ идва ремаркетингът! Той Ви позволява да показвате реклами за съдържание или продукти, които потребителя вече е разглеждал на Вашия уеб сайт. Това на практика постоянно напомня на посетилите, какво търсят и по-лесно и бързо се стига до момент на финализиране на поръчката.
До преди години Google предлагаха подобна програма чрез Google Ads, но вече и Фейсбук се включи с цялостен модул в платформата си. Може да бъде активиран и самостоятел. Нека да разберем как.

Модул за Facebook ремаркетинг

Повишаването на конверсията на онлайн магазина Ви и по-бързото финализиране на поръчки е тясно свързано със създаването на маркетинг стратегия. Фейсбук ремаркетингът трябва да стане задължителен елемент от Вашия план за развитие. Чудите се, как да го активирате?

За пускането на подобна кампания е необходимо да се направят 3 неща:
Създаване на акаунт във Facebook Business Manager - процедура, лесна и достъпна за всеки. Инсталация на Facebook пиксел и настройка на проследяването на събитията в сайта Ви. За нормалното функциониране е нужно платформата да получава информация за посещаваните от потребителите Ви страници. За целта при създаването му ще трябва да се вгради код между <head> и <head> таговете. В случай на затруднения се свържете с нас и специалист от екипа ни ще го направи вместо Вас.

Продуктов каталог (фийд). Това представлява структуриран файл със списък на продуктите Ви, които ще се показват в рекламите. Допустимите формати, в които може да се генерира този файл са XML, TSV, RSS XML.

Правилната работа на пиксел се проверява с помощта на разширението Facebook Pixel Helper. Ако всичко е наред се извършват настройки за проследяването на определени събития и предаване на необходимите параметри.

Какво е Open Graph?

Това е необходимо за по-доброто представяне на споделените от посетителите Ви страници в социалните мрежи, привличайки по този начин още такива. Без OG(open graph), публикацията Ви във Фейсбук страницата ще бъде с различно заглавие и произволно изображение, което може и да няма нищо общо със съдържанието вътре в страницата.

За да се избегне подобен тип проблем се добавят специални мета данни между <head> И <head> таговете. Те накратко казват на системата коя снимка и какво описание да се покаже. Така потребителят предварително се запознава със съдържанието на страницата.