Как да получим максимум ефект от промоциите
Как да получим максимум ефект от промоциите
Промоциите са доказано работещо средство за увеличаване на популярността и продажбите при онлайн магазините. За да се постигне желания ефект, е важно кампаниите да бъдат организирани ефективно и да са част от цялостна стратегия. Вижте няколко работещи стратегии от нашите маркетинг специалисти!
Как да планираме промоциите през годината
Периодични
Един от подходите е да заложите регулярни седмични и/или месечни промоции. При тях има определен период, когато правите отстъпки на различни групи продукти. Тук отстъпките важат за седмица, уикенд и т.н. Този тип кампании са подходящи за стимулиране на продажбите при онлайн магазини, предлагащи дребни стоки, които се купуват често: храна, козметика, консумативи.
Сезонни
Тук има много варианти и е добре да ги съобразите с актуалното търсене. Всеки сезон има специфични стоки, които са най-популярни. Не пропускайте да се възползвате от увеличения интерес: Коледа, Свети Валентин, 8 март и др. В тези моменти потребителите са склонни да направят покупка, а вие можете да направите сериозни обороти чрез ликвидация на продукти.
Улавящи оферти
Ако онлайн магазинът е млад или пък сега представя нов бранд, нова колекция, нов продукт, можете да популяризирате всеки от тези елементи със специална кампания. Промоцията би могла да предоставя подарък, бонус отстъпка или друг стимул при демонстриране на активност от страна на потребителя (споделяне на публикация, коментар, обратна връзка, абонамент за бюлетин, препоръка на приятел). Така работите за своята разпознаваемост. Увеличавате последователите си, трафика към магазина си и съответно броя на потенциалните клиенти.
Отстъпка за първа покупка
Първата стъпка в продажбите е да „хванете“ клиента и той да избере именно вашия онлайн магазин. Давайки му специални условия за първата поръчка, вие вече имате предимство пред своите конкуренти.
За редовните клиенти
И ако първата покупка е ключова за установяване на отношения с потребителя, то промоциите за лоялни клиенти са по-лесната, но много важна част от онлайн маркетинга. Щом потребителят вече ви се е доверил при предишни покупки, предлагането на специална оферта лично за него ще стимулира привързаността му към вашата марка. Изградете специална система за лоялни клиенти – може да давате малък подарък при покупка над определен размер, да предоставяте персонален код за намаление и др.
Чакащи продукти
Не пропускайте да напомните за себе си на клиентите, които са добавили продукти в количката, но по някаква причина още не са завършили покупката. Проучванията показват, че това се случва при над 60% от онлайн потребителите. Насърчете ги да поръчат стоките от магазина ви, като им дадете специална отстъпка. Това демонстрира персонално отношение и гъвкавост, което винаги е плюс във ваша полза.
Как да промотираме промоциите си, за да достигнат до повече хора
Категория в сайта – промоциите обикновено включват продукти от различни категории. Важно е освен в съответните продуктови раздели те да са събрани и в обща категория („Промоции“, „Намаления“ и т.н.). Така посетителите на онлайн магазина могат да спестят време и да избират директно между стоки с намаления;
Промотиране в социалните мрежи няма как да имате успешен онлайн магазин, без да се възползвате от възможностите за реклама в социалните мрежи. Там можете да таргетирате аудиторията и да стигнете до точните клиенти. Социалните сигнали са и най-бързата обратна връзка за продуктите и ефективността на промоциите;
Email кампании – персоналното изпращане на оферти трябва да е внимателно балансирано. Възползвайте се от възможността персонално да изпратите предложения на регистрираните потребители, но не прекалявайте с електронните писма, за да не бъдат отчетени като спам;
Рекламни кампании в Google Ads и Facebook Ads – рекламните платформи на двете най-посещавани дестинации в Интернет дават ценни възможности за всеки онлайн бизнес. Обърнете внимание, че при изработване на магазини в Now.bg имате директна интеграция с тези рекламни системи. Опцията е достъпна от административния панел: Модули > Маркетинг
Добавяне на намалените стоки в pazaruvaj.com – отново от категория Модули > Маркетинг имате директен модул за добавяне на намалените оферти.
Now.bg предлага цялостна разработка на онлайн магазини. Можете да се възползвате от готовите дизайни или да поръчате персонален. Разгледайте различни планове и изберете най-подходящия за нуждите на вашия бизнес. Имате възможност да се възползвате също от 24-часова поддръжка и SEO модул.