Как да направим правилна структура на сайта

Как да направим правилна структура на сайта 

Какво е структура на сайта и как да я изработите така, че да бъде максимално ефективна? Какви предимства носи доброто структуриране за вашия онлайн магазин?

Какво представлява структура на онлайн магазин

Структурата е подреждането на страниците в сайта според определена йерархия. Изграждането на тази йерархия трябва да е внимателно планирано.

Потребителско изживяване (UX)

Структурата е изключително важна за лесната ориентация на потребителите в сайта. При онлайн пазаруване клиентите обичат бързо да откриват търсените продукти. Ако срещнат трудности или се наложи да се лутат между категории и подкатегории, те просто ще напуснат сайта и ще потърсят стоката при ваш конкурент. Добрата, логична йерархия им спестява време, осигурява им удобство и им помага да открият продуктите, които максимално отговарят на търсенето им. Така е най-високо както тяхното ниво на удовлетворение, така и вероятността за покупка.

SEO значение

Стройната схема на онлайн магазина има и важна SEO функция. Подредените категории и страници са по-лесни за откриване от роботите на търсачките. Те регулярно обхождат интернет сайтовете и следят за новости. Структурираната информация улеснява задачата им и помага в индексирането на информацията при търсене от потребители в Google.bg, Yahoo.com и др.

Съвети за изграждане на оптимална структура на сайт

  • Логика – когато създавате структурата, на първо място се ръководете от логиката. Подредете информацията и продуктите в категории, спрямо тяхното предназначение и спрямо това как е най-лесно да бъдат намерени. Йерархията може да има 3, 4 и т.н. нива, но не прекалявайте с броя им, защото рискувате много да усложните структурата;

  • Семантика – от съществено значение както за SEO, така и за потребителите е да се съобразите с клиентското търсене. Задължително обособете, като разделите високочестотните ключови думи. Те ще направят сайта по-лесно откриваем от търсещите машини, а и си гарантирате лесен достъп до най-търсените от клиентите стоки.

За семантично ядро използвайте най-търсените ключови думи. Колкото повече търсения към тях са регистрирани, толкова по-нагоре ги поставете в йерархията. По-ниско честотните можете да използвате при програмирането на филтри в различните категории. Така вашият онлайн магазин ще отразява максимално потребителския интерес, което е предпоставка за повече продажби;

  • Опростяване – ако имате високо индексирани сложни изрази, можете да ги разделите в две категорийни страници. Например „антиейдж козметика със SPF фактор“. От това търсене имате възможност да обособите два продуктови раздела и да работите над оптимизацията на всеки от тях. Твърде сложните формулировки водят до по-ниско класиране на резултатите от търсещите машини. Изнасянето на секциите по отделно им дава възможност да са едновременно на първо ниво и така те ще донесат повече трафик;

  • Специфики – при обособяването на разделите в онлайн магазина е добре да се съобразите и с други фактори, като колко наличност имате от конкретните продукти. Или пък, продажбата на кои артикули е приоритетна за вас. Важно е и доколко сезонни са стоките;

  • Гъвкавост – обособяването на структурата не е задължително да е еднократно. В течение на работата на онлайн магазина можете да добавяте категорийна страница вследствие на чести запитвания на клиенти или пък да я премахнете, ако забележите нисък интерес към нея;

  • Филтри – макар да не са отделни категории, те също са съществена част от йерархията и от семантичното ядро. Добре е да оптимизирате категорийните страници + конкретни филтри. Това могат да са марки, разделения на стоките по пол, както и по най-търсените характеристики.

Как да настроим категориите в now.bg

Преди да започнете с настройките, подгответе структурата под формата на таблица. Така прегледно и ясно ще планирате как ще е подредено виртуалното ви пространство.

Когато имате ясна визия как ще изглежда вашето меню, преминете към настройките. Платформата Now.bg предлага цялостно изработване на онлайн магазини. Имате възможност да изберете от готовите темплейти или да поръчате индивидуален дизайн. Вие избирате плана си (Стандартен, Бизнес и Премиум) спрямо планирания мащаб на онлайн магазина и броя на продуктите.

Обособяването на продуктови секции става от Административен панел > Магазин > Категории. 

Там можете да създавате нови категорийни страници, да им поставите икона и да заложите типа подредба.

Организацията и работата с онлайн магазините на Now.bg е лесна и удобна.



Добавено в категория Маркетинг на 2022-09-28 08:18:33