Как да направим онлайн магазин от нулата — инструкция стъпка по стъпка

Ако отдавна обмисляте предизвикателството „онлайн бизнес“, времето да поставите началото е сега. Подготвили сме пълно ръководство как да създадете свой успешен магазин.

Избор на ниша

Какво искате да продавате в онлайн магазина си? Първи по значимост фактор е популярността. Актуалните стоки са атрактивни за повече клиенти. Но това означава и голяма конкуренция от търговски сайтове. Ако изберете малко познат стоков сегмент, конкуренцията е по-слаба, но продуктите имат нужда от популяризация. И в двата случая рекламата е ключова за магазина.

Сред най-търсените сегменти на онлайн пазара са:

  • дрехи;

  • обувки;

  • електроника;

  • техника за бита;

  • детски стоки;

  • авточасти;

  • храни;

  • стоки за дома;

  • спортни стоки;

  • козметика;

  • мебели;

  • строителни материали;

  • книги и т.н.

Добър ход е да измислите специфика на продуктите, с която да бъде асоцииран сайтът ви. Важно е да познавате материята, за да знаете кои артикули си струва да включите в онлайн каталога и как да ги представите.

Проучване на целевата аудитория

На кого ще продавате? Имайте предвид, че онлайн повече пазаруват жени. При мъжете това се случва по-често когато избират подарък. Възрастните клиенти повече проучват, докато по-младите правят покупки импулсивно. За хората с ограничен бюджет е важна изгодната оферта, докато за тези с добри финансови възможности първи критерий е качеството. Клиентският профил е важен за подбора на продуктите и за рекламните кампании на магазина.

Откриване на доставчици на стоките

Съществени са фактори като:

  • качеството и цени – евтините стоки ще донесат лесна печалба, но покупките ще са еднократни. За онлайн магазина ви е нужно да привлече доверие и постоянни клиенти. Намерете златната среда между стойност и качество;

  • сервиз – поинтересувайте се дали производителят предлага сервизна поддръжка;

  • разнообразие – клиентите винаги предпочитат сайтове с по-богат избор;

  • марж – договорете удобни както за доставчика, така и за вас условия за плащане. Сравнете оферти от различни производители. Имайте предвид, че финансово по-изгодно да работите директно с производители или вие да сте фирмата вносител от чужбина.

Избор на домейн

Понякога изборът на име за сайта се превръща в най-важния маркетингов ход. Важно е името да е ударно и лесно запомнящо се. Колкото по-малко думи има, толкова по-добре. Нека да се доближава максимално до дейността на вашия магазин, за да бъде асоциацията директна. В сайта на хостинг провайдъра може да проверите дали домейнът, който сте измислили, е свободен.

Създаване сайт

С платформата now.bg максимално лесно ще създадете свой онлайн магазин. Първата стъпка е да въведете имейла си. 

Всички абонаментни планове са с 14 дни безплатен тестов период, попълнете полетата за регистрация:

При успешна регистрация автоматично ще се отвори админ панелът, от който може да конфигурирате своя онлайн магазин. Също така по имейл ще бъдат изпратени потребителско име и парола за достъп до админ панела. Предстои стъпка по стъпка да попълните разделите, които желаете да присъстват в сайта ви: