Как да направим онлайн магазин от нулата — инструкция стъпка по стъпка
Ако отдавна обмисляте предизвикателството „онлайн бизнес“, времето да поставите началото е сега. Подготвили сме пълно ръководство как да създадете свой успешен магазин.
Избор на ниша
Какво искате да продавате в онлайн магазина си? Първи по значимост фактор е популярността. Актуалните стоки са атрактивни за повече клиенти. Но това означава и голяма конкуренция от търговски сайтове. Ако изберете малко познат стоков сегмент, конкуренцията е по-слаба, но продуктите имат нужда от популяризация. И в двата случая рекламата е ключова за магазина.
Сред най-търсените сегменти на онлайн пазара са:
дрехи;
обувки;
електроника;
техника за бита;
детски стоки;
авточасти;
храни;
стоки за дома;
спортни стоки;
козметика;
мебели;
строителни материали;
книги и т.н.
Добър ход е да измислите специфика на продуктите, с която да бъде асоцииран сайтът ви. Важно е да познавате материята, за да знаете кои артикули си струва да включите в онлайн каталога и как да ги представите.
Проучване на целевата аудитория
На кого ще продавате? Имайте предвид, че онлайн повече пазаруват жени. При мъжете това се случва по-често когато избират подарък. Възрастните клиенти повече проучват, докато по-младите правят покупки импулсивно. За хората с ограничен бюджет е важна изгодната оферта, докато за тези с добри финансови възможности първи критерий е качеството. Клиентският профил е важен за подбора на продуктите и за рекламните кампании на магазина.
Откриване на доставчици на стоките
Съществени са фактори като:
качеството и цени – евтините стоки ще донесат лесна печалба, но покупките ще са еднократни. За онлайн магазина ви е нужно да привлече доверие и постоянни клиенти. Намерете златната среда между стойност и качество;
сервиз – поинтересувайте се дали производителят предлага сервизна поддръжка;
разнообразие – клиентите винаги предпочитат сайтове с по-богат избор;
марж – договорете удобни както за доставчика, така и за вас условия за плащане. Сравнете оферти от различни производители. Имайте предвид, че финансово по-изгодно да работите директно с производители или вие да сте фирмата вносител от чужбина.
Избор на домейн
Понякога изборът на име за сайта се превръща в най-важния маркетингов ход. Важно е името да е ударно и лесно запомнящо се. Колкото по-малко думи има, толкова по-добре. Нека да се доближава максимално до дейността на вашия магазин, за да бъде асоциацията директна. В сайта на хостинг провайдъра може да проверите дали домейнът, който сте измислили, е свободен.
Създаване сайт
С платформата now.bg максимално лесно ще създадете свой онлайн магазин. Първата стъпка е да въведете имейла си.
Всички абонаментни планове са с 14 дни безплатен тестов период, попълнете полетата за регистрация:
При успешна регистрация автоматично ще се отвори админ панелът, от който може да конфигурирате своя онлайн магазин. Също така по имейл ще бъдат изпратени потребителско име и парола за достъп до админ панела. Предстои стъпка по стъпка да попълните разделите, които желаете да присъстват в сайта ви:
Препоръчваме да започнете от раздела Статични страници, в който са добавени важни за всички бизнеси страници по подразбиране като За нас, Защита на лични данни, Връщане на продукт, Страница за грешка 404, Общи условия и т.н. Има възможност да се избере дали всяка страница да се визуализира в сайта или да добавим нови статични страници:
Качване на продукти
Разделът Магазин е най-важният, в него може да настроите какви категории да включва магазинът, да добавите всички продукти, да създадете филтри за по-лесно потребителско търсене, да настроите визуализация на свързани продукти, най-нови или най-продавани продукти за повече продажби. Добавянето на продукти в сайта е максимално улеснено със стандартизираната форма. Важно е всеки артикул да има атрактивни снимки, които го представят в най-добра светлина и детайлно описание.
Колкото повече информация посочите за всеки продукт, толкова по-атрактивен той ще изглежда в очите на потребителя и в очите на търсачката. През now.bg може да добавите следната информация за продукт: име, описание, изображения, воден знак, цена, отстъпка, крайна дата на промоцията, категория, марка, модел, тегло, SKU номер, гаранция, минимален брой за поръчка, изчерпана наличност, безплатна доставка, да присвоите параметри за потребителските филтри.
Настройване на начини за плащане и доставка
Потребителите у нас все още предпочитат да поръчват с наложен платеж, но е важно да им предоставите и варианти за онлайн плащане. Така е по-малка вероятността от връщане. Предвидете в сайта опции за картови и банкови плащания. Настройването на опциите за плащане са достъпни в раздела Настройки -> Плащане:
Бъдете гъвкави с доставките. Бихте могли да ползвате услугите на куриер, но ако е възможно, доставяйте и сами. Договорете със спедиторската фирма преференциални условия. За клиентите е особено привлекателна възможността за безплатна доставка. Добре е онлайн магазинът ви да поема разходите за нея при покупка над определена сума.
Настройването на опциите за доставка са достъпни в раздела Настройки -> Доставка:
UX дизайн
Как ще изглежда вашият сайт избирате вие, но ние можем да помогнем с някои проверени идеи. Възползвайте се от нашите готови шаблони, които имате възможност да развиете или промените, за да паснат на вашата дейност и продукти. Бихте могли също да ни възложите изработка на проект по зададени от вас изисквания.
Планиране маркетинг активности за привличане на трафик на сайта и продажби
Популяризацията е ключова за новите търговски сайтове. Планирайте комбинирана стратегия, включваща реклама на магазина в социалните мрежи, SEO маркетинг, настройки в Google Adwords, популяризиране на обратна връзка от доволни потребители, имейл маркетинг и др. Можете да привличате трафик и с интересни статии и полезна за клиентите информация.