Как да развием блог, който продава

Как да развием блог, който продава 

Как да правите повече продажби? Качествените продукти, конкурентните цени и адекватната реклама са важни. Но те са само част от цялостната стратегия. Тук ще поговорим за още един съществен елемент от нея: добрият блог.

Защо блоговете са важни

Доверие

Блогът е част от вашия онлайн магазин, с който изграждате своя авторитет. В него демонстрирате на своите настоящи и бъдещи клиенти експертност в областта, в която работите. По този начин печелите доверието им. Показвате им добро познаване на материята и им помагате със съвети за решаване на проблеми, пред които са поставени: как да монтират паркет, как да обзаведат кухнята, какви обувки са модерни през сезона, как да изберат печка и др. Което пък от своя страна уверява клиентите, че продуктите, които подбирате в каталога си, са съобразени с всички тенденции и изисквания в съответната сфера и помагат за ефективното решаване на проблемите, за които пишете в блога.

Нови клиенти

Блогът помага и за това сайтът ви да бъде намерен от нови потребители. Когато те търсят информация по конкретен въпрос, те въвеждат определени ключови думи. Ако вашата статия отговаря на търсенето, потребителите ще посетят сайта ви. Оттам нататък от прочетеното зависи дали ще останат за по-дълго. Ако в него открият информацията, която са търсели, това печели тяхното доверие и е голяма вероятността да разгледат и продуктите.

Съвети за водене на успешен блог

  1. За кого пишете

Дефинирайте профила на своите клиенти. В зависимост от продуктите, които предлагате, аудиторията ви може да се характеризира по фактори като възраст, пол, социален статус и интереси. Важно е да знаете за кого пишете, за да подбирате подходящи теми и да използвате адекватен език.

  1. Темите

Избирайте интересни теми за статиите. Пишете за нещата, които интересуват аудиторията ви и които биха им били полезни при избора на покупка. За материалите, които използвате, за различни функционалности на уредите, които продавате, за различни приложения на стоките и много други. Ако се колебаете, можете да вземете идеи от въпроси, които клиентите задават на вас или в различни групи в социалните мрежи, форуми и т.н. Важно е текстовете да са полезни за посетителите на сайта, за да ги предизвикат да направят следващо действие и от читатели да се превърнат в клиенти.

  1. Продукти

Вмъкнете в текста линкове с продукти или страници с продуктови категории. Ако написаното е достатъчно добро да провокира интереса на четящия, трябва да има възможност да разгледа вашите продукти и да използва наученото в статията при избора. Дискретно го насочете с активен линк към съответстващи на темата артикули.

  1. Ключови думи

Обърнете внимание на това какви са търсенията на вашата аудитория и съобразете текстовете в блога с тях. Пишете според принципите на SEO. Важно е Google.bg да разпознае текстовете като подходящ резултат, отговарящ на търсенията на конкретни думи от вашата сфера. Търсещите машини определят класирането на резултати според тяхната семантика. Важно е да има една или няколко водещи ключови думи с между 2 и 3% честота на споменаване, както и второстепенни, които се употребят по-рядко, но също присъстват.

  1. Уникално съдържание

Задължително е статиите да са уникални. Само така Google ще ги класира добре, а и ще бъдат оценени от читателите.

Как да направим блог за онлайн магазин в now.bg

Платформата Now.bg предлага цялостно решение за вашия търговски сайт. Можете да се доверите на различните ни пакети за малки, средни и големи онлайн магазини.

За да активирате блог в своя сайт, преминете в админ панела и намерете категорията Блог


В раздела Настройки може да активирате блога в своя онлайн магазин, да посочите важните SEO параметри за главната страница на блога като заглавие, описание, ключови думи, тагове за търсачката. В раздела Категории може да добавите няколко тематични категории, за които ще пишете статии. В раздела Статии се качват самите статии с помощта на удобен редактор.


Посочете заглавието на статията, изображение за корица, изберете в коя категория на блога да се показва статията, време за публикуване, самият текст.

Блогът има запазено място в менюто в онлайн магазините на платформата Now, защото трябва да е лесно достъпен винаги, когато посетителите имат нужда от повече информация, например:


Бихте могли да акцентирате върху новите статии на началната страница, така че те да привлекат вниманието на клиентите и да ги задържат за по-дълго на сайта. Не забравяйте да пуснете пост и в социалните мрежи всеки път, когато имате нови текстове. Това също ще доведе до нови посещения, а и до нови последователи.

Добавено в категория Маркетинг на 2022-09-28 07:21:08