Какво значи уникално търговско предложение?

Как да спечелите повече клиенти? Как да привлечете вниманието им и да ги накарате да купят точно от вас? Нужно ви уникално търговско предложение!

Какво означава уникално търговско предложение

Напоследък думата „уникално“ сякаш малко се изтърка – всичко се определя с тази характеристика. Нека обаче да вникнем в смисъла ѝ и да преценим как той може да бъде полезен от маркетингова гледна точка. „Уникално“ е нещо единствено, неповторимо, без аналог. Именно такова трябва да бъде търговското предложение, с което да изкушите своите клиенти. Или поне те да повярват, че е такова.

Терминът идва от английски: Unique Selling Proposition, тоест изключителна търговска оферта, която няма как да намерят на друго място. Вашето неповторимо предложение трябва да убеди клиентите, които са изправени пред огромен избор, да похарчат парите си точно за него сред хиляди други продукти.

Тази техника се употребява от 40-те години на XX век. Нищо чудно и вие самите я ползвате, без да си давате сметка за това. Важно е обаче да сте наясно с ключовите ѝ принципи, които гарантират оптимален успех.

Вашето уникално търговско предложение (УТП) трябва да открои вашия продукт, услуга или марка. За целта, първо, трябва да достигне до точната целева потребителска група. После да им помогне да се различите от останалите. След това да преценят, че от вас ще получат нещо по-добро и накрая да вземат решение за покупка.

Как да изготвим уникални търговски предложения за своя магазин

Полезност

Доброто търговско предложение помага на клиентите да открият това, което търсят. Важно е да представите пред аудиторията предимствата на продукта по най-атрактивен начин, като акцентирате върху това, което удовлетворява техните нужди. Ако все още нямате такъв продукт, помислете добре какъв да бъде той.

Помислете от гледната точка на потребителя. Какво би искал той? Постарайте се със своята уникална оферта да му дадете нещо различно и полезно. Може да го представите като проблем или болка, в която да се познае. Така ще стигнете максимално бързо близо до него. 

Разграничение

Вашето УТП помага на клиентите да ви отличат от конкурентите. Анализирайте офертите на останалите търговци във вашата сфера и систематизирайте всичко, което има в тях. Можете да си направите и таблица с характеристиките и плюсовете им. Потърсете своята ниша. Отбележете своите силни страни и на базата на тях изградете идентичността си.

Потърсете своята перфектна комбинация между елементите:

  • качество;

  • цена;

  • добавена стойност;

  • срок за доставка;

  • обслужване.

Достоверност

Не се увличайте да пишете нереални суперлативи. Да, те биха могли да привлекат още някой купувач, но ако не отговарят на истината, след това със сигурност ще го загубите като редовен клиент. Освен това преувеличенията и фрази като „най-евтино в страната“, „най-добро в света“ дават основание на недоброжелателни конкурентни евентуално да ви атакуват.

Слоган

Важно е да помислите над слогана. Важно е той да говори сам по себе си и да се запомня лесно. Той трябва да предизвика интереса на потребителите и да ги накара да поискат да научат повече за различното ви предложение.

Маловажно

Не се подвеждайте да откроите като елемент от уникалното търговско предложение маловажни фактори. „Евтината доставка“ улеснява онлайн пазаруването, но не е нещо изключително. Ако продуктът не е спечелил доверието на купувача, тя няма да наклони везните. „Право на връщане“ при онлайн търговия пък е гарантирано от закона.

За сметка на това обаче „доставка в деня на поръчката“ ви извежда напред пред останали онлайн търговци.

Как да добавим УТП през платформата Now.bg 

Платформата Now.bg ви дава възможност да изградите модерен и ефективен онлайн магазин. Можете да се възползвате от различни наши пакети. От такива за малки стартиращи фирми до такива за мащабни бизнеси с голямо потребление, които имат нужда от всички възможни инструменти за търговия.

Добавянето на блок с уникални търговски предложения става в раздел Настройки Предимства:

В този онлайн магазин, изграден на платформата Now, има добавени УТП на главна, категорийна и продуктова страници:

При добавяне на ново уникално предимство, се посочва за коя страница ще се визуализира, по този начин може да показваме различни УТП на главна и на продуктова страници:

Ние в Now.bg можем да бъдем до вас както за изграждане на техническата част на магазина, така и в маркетинговата му реализация. Можем да сме полезни с онлайн маркетинг и цялостна маркетингова стратегия.

Създайте своето уникално търговско предложение, а ние ще ви помогнем то да стигне до правилните потребители!

Добавено в категория Маркетинг на 2022-06-30 08:38:43