Защо е важно да имаме SEO текстове за категорийни страници

Защо е важно да имаме SEO текстове за категорийни страници 


Има ли реална полза от категорийните страници и помагат ли те за повече продажби? Отговорът е: „да, ако са написани правилно“. Вижте какво да имате предвид при копирайтинга им и как могат да бъдат полезни за бизнеса ви.

Каква е ползата от категорийни текстове

Категорийният текст прави общо представяне на продуктите, които са събрани в даден раздел. Не се фокусира върху отделните артикули, а разказва за цялата категория.

Текстовете са предназначени за разпознаване от Google.bg и е важно да са написани така, че да взаимодействат с търсенето на потребителите. Те трябва да насочат търсещите машини към вашия сайт, когато бъдат регистрирани търсения по конкретната тема от потребителите. Тук говорим за онези хора, които търсят информация или все още не са направили избор на конкретен продукт за покупка.

Те може да търсят „тротинетки“, „тостери“, „килими“ и т.н., а не конкретна марка или модел. Искат да се информират за предлагането в тази сфера, за цените, за критериите, според които да направят избор. Категорийната статия им дава точно това – не ги насочва към конкретен продукт, а им помага да направят информиран и правилен избор.

Оптимизацията на тези страници е особено важна, тъй като тя е съществена за повишаването на позицията в класирането на онлайн магазина сред показаните резултати. Дори и да нямате възможност да оптимизирате страницата на всеки отделен продукт, тази на категориите е задължителна, защото именно тя обобщава най-голям брой сходни търсения и ви довежда много посетители и потенциални купувачи.


Съвети за написване на добър категориен текст

Ключови думи

Те са съществени за SEO. Важно е да сте направили качествено проучване на това кои от свързаните с категорията ключови думи се търсят най-много от клиентите. Две или три от тях, тези които най-добре обобщават продуктите, ще бъдат основни. Нека обаче не представляват повече от 3% от думите в текста, за да не се получи пренасищане. В такъв случай търсещите машини регистрират умишлен опит да им бъде повлияно и не показват страницата на добра позиция.

Останалите важни думи споменете така, че да се срещат поне веднъж в съдържанието. Част от ключовите думи използвайте в заглавията. Добре е заглавията да съвпадат с най-често задаваните онлайн въпроси от потребителите. Така е по-голяма вероятността те да кликнат върху сайта, виждайки директно изписан въпроса, който ги вълнува.

Информация

Макар че основната цел на текста е да постави категорията по-високо в показваните от Google резултати, той трябва да е написан достатъчно качествено и за четене от потребителите. Немалко хора правят проучване, преди да вземат решение за покупка. Категорийният текст трябва да им даде някои отговори и информация. Тя представя онлайн магазина, като авторитетен източник на информация пред клиентите, и създава очакване за високо качество на продуктите.

Продукти

Няма как да изредите всичко, което включва категорията. Не е добра идея и да се концентрирате върху отделни продукти, защото те могат да се променят, а каталогът да се обогати. Бъдете внимателни и със споменаването на марки, с изключение на случаите, когато те присъстват в най-честите търсения. В такъв случай ги изредете заедно с други, които потребителите ще открият в каталога. Важно е да дадете обща информация, на базата на която посетителят да продължи по-нататъшното си конкретно търсене.

Как да добавим текст за категорийна страница или филтър в now.bg

Платформата на Now.bg ви дава възможност да изградите модерен онлайн магазин с перфектна функционалност. Можете да използвате готовите ни шаблони или да потърсите услугите ни за индивидуален дизайн и проект по зададени от вас изисквания.

За добавяне на текст за категория, трябва да изберете нужната категория в админ панела: Магазин — Категории и преминаваме в редактиране на нужната категория:



В прозореца имаме функционалност за добавяне и редактиране на текст за категорийна страница: