Защо е важно да имаме страница за грешка 404 в онлайн магазина

Тя е една от най-досадните страници и никой онлайн потребител не обича да я вижда. Обичайната реакция е веднага да бъде затворена. И именно затова е важно да я имате в своя виртуален магазин. Вижте няколко полезни съвета за изработката ѝ!

Кога се визуализира страницата за грешка 404


Без значение дали линкът е копиран от някъде, или върху него е кликнато директно от резултатите на Google, различни причини могат да доведат до появата на съобщението:
URL адресът, който е посочен, е променен;
URL адресът е грешно изписан или непълен;
конкретната страница е липсваща или свалена от сайта;
сайтът в момента е офлайн;
сайтът вече не съществува.

Как да добавим 404 страница в now.bg

Now.bg ви предоставя възможност да направите своя онлайн магазин лесно и в няколко стъпки. Можете да ползвате готови дизайни или да ни потърсите за проект. Ще ви дадем готови, доказано работещи решения, за да можете да стартирате продажбите веднага. Работим с платформата e-commerce. И тъй като сме помислили за всичко, в модула Статични страници ще откриете възможност да добавите информация за грешка 404 в магазина си:


Препоръки за създаване на полезна страница за грешка 404

При попадане на код 404 повечето потребители бързат да излязат от това място. Ако обаче става дума за вашия онлайн магазин, това са потенциални клиенти и за вас е важно да не ги губите. Как да ги задържите на сайта си? Именно тази страницата може да ви помогне за това. Имат значение както текстът, който ще поставите на нея, така и дизайнът ѝ.

Добронамерено отношение

Хората не са попаднали на сгрешения адрес нарочно. Покажете им своята готовност да съдействате.

Полезно съдържание

Погледнете от гледната точка на клиента. Първият въпрос, който си задавате, попадайки на код 404, е „Какво да направя сега?“. Неговият отговор трябва да се съдържа в съответното съобщение във вашия онлайн магазин. Дайте прости и ясни инструкции.
Обяснете на потребителите възможните причини, за да попаднат на това място и какви полезни действия биха могли да предприемат. Посъветвайте ги да проверят URL адреса – дали не е грешен, или непълен. Предложете им да се върнат на предишната страница или към главна страница на сайта.

Дизайн

Важно е дизайнът да е изработен в същия стил, в който е и останалата част от онлайн магазина. Така потребителят разбира, че все още е във вашия сайт и че не се е озовал някъде другаде в глобалната мрежа. И все пак – нека грешка 404 да не изглежда като обичайна страница. За потребителите трябва да стане ясно, че съдържанието, което търсят, не е намерено. Така че не прекалявайте с текста и не оформяйте дизайна, както при останалите страници.

Малко хумор никога няма да навреди

При разработката на това съобщение нерядко дизайнерите проявяват чувството си за хумор. Леко намигване към онлайн потребителите ще ги накара да се усмихнат и ще тушира разочарованието им от грешния адрес.

Предложения

Освен със съвети как да намерят търсеното съдържание, можете да помогнете на посетителите и с малко допълнителна информация: линк към основното меню на онлайн магазина, към новата колекция или нещо друго. Все пак, за да попаднат тук, те са търсили нещо. Може така да им помогнете да го открият.

Обратна връзка

Клиентите трябва да могат да ви изпратят сигнал за грешката. Не всеки от тях ще го направи, но дайте възможност на тези, които имат желание. Автоматичното съобщение може да е от полза и на вас за забележите някои бъгове в написването на сайта. Важно е да минимизирате шанса за генериране на грешни URL адреси. Проследявайте откъде идват тези грешки и когато причината е в сайта (сбъркан линк в онлайн магазина или друго), ги отстранявайте своевременно.
Времето е важен ресурс и ви го спестяваме, за да градите маркетинг стратегии. Оставете технологичните задачи на нас!

Добавено в категория Маркетинг на 2022-02-10 13:51:36